Na różne sposoby zwracam moim klientom uwagę na to, że ich kłopoty w sprzedaży najczęściej są bardzo proste (by nie powiedzieć trywialne) i zwykle dotyczą tego w jaki sposób szukają nowych klientów (nowej sprzedaży). Zwykle związane są z tym, czego ich zespoły handlowe nie robią, albo robią źle. Jeśli firma szuka dziś nowej sprzedaży w sytuacji ogólnej dostępności wszystkiego dookoła,…
Myślisz może, że social selling to moda i bułka z masłem? Nie jest. To ciężka praca, którą trzeba odrobić tak wcześnie jak jest to możliwe, zanim wyprzedzi Cię konkurencja. Na owoce przyjdzie poczekać kilka miesięcy.
Od kilku lat śledzę małe badania dotyczące sprzedaży jakie prowadzą liczne firmy szkoleniowe i marketingowe, głównie w USA. Liczba podmiotów uczestniczących w badaniach może nie poraża (od 40 do 200), ale daje jakieś pojęcia o trendach, problemach i sprawach dla biznesu najważniejszych. Zazdrościłem tych badań i przyrzekłem sobie, że kiedyś zmierzę się z takim wyzwaniem i przeprowadzę podobne w kraju.
W poprzednim artykule pokazałem Ci dlaczego Follow up jest niesamowicie ważny, jeżeli chodzi o zwiększenie sukcesu sprzedaży. Dzisiaj przedstawię Ci 7 ważnych kroków, o których musisz pamiętać, by skutecznie sprzedaż zamykać.
Wsadzę kij w mrowisko.
Większość eventów i otwartych szkoleń sprzedażowych jest do niczego.
Znam wiele branż, których przedstawiciele narzekają, że klienci nie są lojalni, lecz gdy się bliżej przyjrzeć okazuje się, że winne takiego stanu rzeczy są same firmy, nie klient. Znam również wielkie organizacje, które mówiły o lojalności, podczas gdy ich programy lojalnościowe i systemy premiowe dla sprzedawców stymulowały (wręcz zachęcały) do zmiany marki – liczył się przypływ nowego klienta. Czym jest…
Mamy dzisiaj prawdziwą epidemię w branży zwanej „Sprzedaż”. Otóż wszyscy bez wyjątku szukają drogi na skróty w sprzedawaniu. Takiej „magicznej sztuczki”, która pozwoli szybko i bez wysiłku osiągnąć lepsze rezultaty (zwracam uwagę na słowa – bez wysiłku). Taki popyt na dostarczanie sprzedawcom „bzdur”, że można bez wysiłku i bez wytrwałości osiągać rezultaty spowodował, że ludzie zapomnieli o co chodzi w…
Moja ulubiona maksyma brzmi; „Jeśli myślisz, że możesz coś zrobić i jeśli myślisz, że czegoś nie możesz zrobić, to w obydwu tych przypadkach masz rację”. Niestety… Powtarzam to zdanie często. Niewielu jednak rozumie jej sens. To trochę jak z tym kotem, który jest zamknięty w worku (albo pudełku) i który jest tym samym momencie żywy i martwy. Łapiecie sens tego…
Badanie często przytaczane w wielu publikacjach z 2015 roku “Why Customers Stop Buying” mówi o 5 powodach dla których klienci przestają od Ciebie kupować. Największą grupę, bo aż 68% stanowią ludzie, którzy odeszli od Ciebie ponieważ poczuli, że Ty i Twoja firma przestaliście dbać o nich!
Działy sprzedaży zawsze mają problemy z realizacją planów i efektywnością. Dlaczego ponoszą porażki – chwilowo lub miesiąc po miesiącu?
Ponieważ menadżer na to pozwala. To menadżer jest winny niepowodzeń działu sprzedaży. On. I tylko on.