Mity dotyczące prospectingu i sprzedaży – wyniki badania

Na różne sposoby zwracam moim klientom uwagę na to, że ich kłopoty w sprzedaży najczęściej są bardzo proste (by nie powiedzieć trywialne) i zwykle dotyczą tego w jaki sposób szukają nowych klientów (nowej sprzedaży). Zwykle związane są z tym, czego ich zespoły handlowe nie robią, albo robią źle. Jeśli firma szuka dziś nowej sprzedaży w sytuacji ogólnej dostępności wszystkiego dookoła,…

Czytaj więcej

Największe wyzwania polskich firm B2B w 2017 roku – badanie

Od kilku lat śledzę małe badania dotyczące sprzedaży jakie prowadzą liczne firmy szkoleniowe i marketingowe, głównie w USA. Liczba podmiotów uczestniczących w badaniach może nie poraża (od 40 do 200), ale daje jakieś pojęcia o trendach, problemach i sprawach dla biznesu najważniejszych. Zazdrościłem tych badań i przyrzekłem sobie, że kiedyś zmierzę się z takim wyzwaniem i przeprowadzę podobne w kraju.

Czytaj więcej

Lojalność w świecie B2B

Znam wiele branż, których przedstawiciele narzekają, że klienci nie są lojalni, lecz gdy się bliżej przyjrzeć okazuje się, że winne takiego stanu rzeczy są same firmy, nie klient. Znam również wielkie organizacje, które mówiły o lojalności, podczas gdy ich programy lojalnościowe i systemy premiowe dla sprzedawców stymulowały (wręcz zachęcały) do zmiany marki – liczył się przypływ nowego klienta. Czym jest…

Czytaj więcej

Twojemu zespołowi handlowemu potrzebna jest zmiana!

Mamy dzisiaj prawdziwą epidemię w branży zwanej „Sprzedaż”. Otóż wszyscy bez wyjątku szukają drogi na skróty w sprzedawaniu. Takiej „magicznej sztuczki”, która pozwoli szybko i bez wysiłku osiągnąć lepsze rezultaty (zwracam uwagę na słowa – bez wysiłku). Taki popyt na dostarczanie sprzedawcom „bzdur”, że można bez wysiłku i bez wytrwałości osiągać rezultaty spowodował, że ludzie zapomnieli o co chodzi w…

Czytaj więcej

Co zrobić, aby 2017 rok nie był jak „Dzień Świstaka”?

Moja ulubiona maksyma brzmi; „Jeśli myślisz, że możesz coś zrobić i jeśli myślisz, że czegoś nie możesz zrobić, to w obydwu tych przypadkach masz rację”. Niestety… Powtarzam to zdanie często. Niewielu jednak rozumie jej sens. To trochę jak z tym kotem, który jest zamknięty w worku (albo pudełku) i który jest tym samym momencie żywy i martwy. Łapiecie sens tego…

Czytaj więcej

Top