Jak długo pracuję z ludźmi, pamiętam, że pytają mnie najpierw o błędy, jakie popełniają w sprzedaży, a potem (niektórzy), o rzeczy dobre. Zebrałem razem „oczywistości” na temat tego, dlaczego klient nie kupuje od Ciebie. To właśnie oczywistości pozwalają wielu ruszyć z miejsca ze swoimi umiejętnościami.
Co jakiś czas pojawiają się małe i duże badania, które ujawniają zatrważające statystyki dotyczące czasu rozmowy pomiędzy kupującym a sprzedającym. Wszystkie donoszą, że znacznie więcej czasu niż powinien mówi sprzedawca, a klient siedzi i słucha. Poniżej znajdziesz 6 najczęstszych powodów tego gadulstwa;
Nie mam się za największego „bystrzaka” w sprzedaży, ale idiotą nie jestem.
Na pewno jestem osobą, która lubi się uczyć. Nowe pomysły chętnie weryfikuję w terenie i biorę tylko te, które działają. Permanentnie testuję „nowe rzeczy” i jeśli sprawdzają mi się dobrze, wpisuje na stałe na swoją listę. To jedno ze źródeł mojego sukcesu w sprzedaży. I pewnie nie tylko mojego.
Dzisiaj tekst, który jest fragmentem jednej z lekcji kursu Profesjonalny Menadżer i Lider – Trening Zdolności Przywódczych. Lekcja w całości poświęcona jest silnym zespołom handlowym. Jeśli jeszcze się nie zapisałeś na kurs, możesz to zrobić tu.
Pracuję w sprzedaży już trzecią dekadę i pozwolę sobie na pewną śmiałość. Większość handlowców jest źle przygotowana do zdobywania rynku i nowych klientów. Zmagają się z klientem, produktem lub usługą, którą sprzedają i zamiast „budować i rozwijać” długofalowe relacje, „polują” na klienta, żeby mu „wcisnąć towar”.
Jeśli dobrze i ciężko pracujesz, najpewniej będziesz miał, za co żyć. Kiedy ciężko pracujesz nad sobą, możliwe, że zarobisz fortunę. To słowa J. Rohna. Jak je rozumieć? Sukces to nie jest coś, do czego dążysz. Sukces to jest coś, co przyciągasz, będąc atrakcyjnym dla innych ludzi (nie mam na myśli urody). Droga, która prowadzi do bogactwa to droga ciągłego samodoskonalenia…
Rekrutacja zdolnych, pracowitych i lojalnych pracowników jest dzisiaj nadzwyczaj trudna. Mam takie osobiste poczucie, że wiele sprawdzonych miejsc i sposobów nie działa już tak dobrze jak kiedyś. To oczywiście zależy od profilu poszukiwanego kandydata. Nie będę ukrywał, że mam obawy przed publikacją tego tekstu i poradnika na temat zatrudniania talentów. Moje zamiary są jednak bardzo uczciwe. Planowałem pomóc właścicielom firm,…
Moim naturalnym stylem zachowania jest D w modelu DISC. Pomysły sprawdzam w działaniu, liczą się dla mnie fakty, zawsze szukam szybkich wyników i jestem mocno przywiązany do efektów pracy – własnych i ludzi, z którymi pracuję.
Ponieważ okazało się, że wpis, dotyczący 12 pomysłów dotyczących scenariusza spotkań z potencjalnym klientem rozrósł się, postanowiłem podzielić go na dwie części.
Kiedy pracowałem, jako menadżer wiele razy na spotkaniach firmowych toczyliśmy dyskusję, co jest w sprzedawaniu najważniejsze. Mowa zarówno o narzędziach jak i umiejętnościach. Bardzo szeroko –wiem, ale przez to dużo zabawniej było.