Jak badać dysfunkcje zespołu handlowego?

Jeśli Twoi handlowcy nie mają wyznaczonych:

  • celów sprzedaży,
  • celów na działania sprzedażowe,
  • nie monitorujesz procesu sprzedaży,
  • nie rozwijasz umiejętności handlowców
  • i ci ostatni na dodatek nie planują swojej pracy, tylko “robota ich dopada” tuż po przekroczeniu progu firmy,

to jest to znak, że pracujecie w modelu wolnościowym.

Zwykle nie zmieniamy w swoim otoczeniu niczego aż do momentu, gdy się nie zepsuje, czyli… funkcjonując w ten sposób nie odczuwacie jeszcze negatywnych konsekwencji takiego działania lub…  już się do nich przyzwyczailiście.

Najlepszym wstępem do zmiany modelu “wolnościowego” na “narzędziowy” jest wykonanie fotografii dnia pracy handlowców.

Wiele odkrywa i uświadamia.

Porównanie wyników i nałożenie ich na wyniki w sprzedaży najlepszych i najsłabszych może być ciekawą lekcją.

Żyjąc “wewnątrz czegoś” tracisz ostrość widzenia, a rozumienie świata to ustawienie się w pewnej odległości od niego – jak powiedział ktoś mądry.

Jak się ustawić w takiej odległości, aby zobaczyć funkcje i dysfunkcje działu handlowego?

Napisz do mnie, podpowiem.

Zostaw komentarz

Top