Oto dlaczego model DISC jest skuteczny – opinia klienta

Jakiś czas temu napisałem artykuł będący w całości studium przypadku na temat tego jak program szkoleniowo – rozwojowy oparty o badanie narzędziem DISC usprawnił komunikację w zespole – https://bonaverba.com.pl/disc-studium-przypadku/.

Dość szczegółowo opisałem okoliczności, w jakich rozpocząłem pracę z tą firmą, podałem największe powody frustracji zespołu oraz podzieliłem się doświadczeniem i spostrzeżeniami na etapie wdrażania modelu DISC.

Tamten artykuł powstał w oparciu o obserwację oraz wywiad z uczestnikami tego projektu, który dodam – cały czas trwa i ma charakter rozwojowy.

Ci w Was, którzy śledzą pisane przez mnie treści uważnie pamiętają zapewne, że rozdałem wtedy kilka darmowych badań DISC. Wystarczyło do mnie wysłać sms. Badania rozeszły się „w sekundzie” 🙂 Wszyscy wyniki otrzymali i zgłębiają treść bardzo szczegółowego raportu na temat preferowanego stylu zachowania.

Dzisiaj swoimi wrażeniami z badania kwestionariuszem DISC podzieli się z Wami Pani Monika Nojszewska, która pracuje w firmie, jako menadżer wysokiego szczebla zarządzając 15 osobowym zespołem handlowym sprzedającym swoje produkty w sektorze korporacyjnym:

[testimonial author=”Monika Nojszewska, Menadżer w sektorze B2B“]

„Po raz pierwszy miałam przyjemność uczestniczyć w takim badaniu, jakim jest DISC. Uważam, że to świetna metoda do mierzenia zachowań. Wyniki z badania bardzo pokrywały się z moimi odczuciami. Czułam, że są prawdziwe. Metoda jest jasna i przejrzysta, wszystkie elementy są poukładane bardzo logicznie. 

Informacja zwrotna po badaniu jest nadzwyczaj bogata i dająca dużo wskazówek dotyczących komunikacji z innymi ludźmi. I to zarówno w sytuacjach zawodowych, (które mnie szczególnie interesowały), jak i prywatnych.

Pan Rafał (Rafał Judek) bardzo konkretnie przeprowadził ze mną rozmowę po badaniu, co stanowiło dla mnie ogromną zaletę w całym badaniu. Bardzo jasno wyjaśniał interesujące mnie kwestie. Odpowiadał konkretnie na pytania i rzeczowo tłumaczył jak rozumieć treści z raportu, jaki powstał po badaniu.

Widać bardzo duże doświadczenie Pana Rafała w posługiwaniu sie tą metodą.

Chcę powiedzieć, że z pewnością skorzystam jeszcze nie raz z tego modelu. Pan Rafał poinformował mnie, że istnieje również model DISC dla handlowców, z którego planuje skorzystać wkrótce w mojej pracy zawodowej.”[/testimonial]
 Tyle Pani Monika.

Od siebie dodam jeszcze kilka istotnych informacji o badaniu DISC. Otóż akronim DISC oznacza cztery style osobowości, reprezentowane przez litery;

[icon icon=”next”]D = Dominujący, stanowczy

[icon icon=”next”]I = Inspirujący, wpływowy

[icon icon=”next”]S = Stanowczy, opanowany

[icon icon=”next”]C = Dokładny, sumienny

Znajomość DISC wspiera Ciebie i Twój zespół w gruntownym zrozumieniu siebie i preferowanych stylów zachowania. Wiedza o tych stylach poprawia nasze zdolności interpersonalne i komunikacyjne.

Gdybyś miał ochotę wejść w temat „głębiej” pomoże Ci ten artykuł – https://bonaverba.com.pl/styl-rozmowcy-b2b/

#1 DISC i Twój Styl Sprzedaży

Nie jest żadną tajemnicą, że skutecznymi sprzedawcami są osoby, które dobrze rozumieją ludzkie zachowania i potrafią je nie tylko przewidywać, ale i dostosowywać się do nich. Badanie DISC pomaga poznać Twoje mocne strony i ograniczenia w zakresie sprzedaży.

Poznanie Twojego indywidualnego stylu sprzedawania oraz umiejętność rozpoznawania stylów kupowania Twoich klientów może być kluczowe dla Twojego rozwoju zawodowego i kariery. I dość szybko klienci, którzy pracują ze mną korzystając z modelu DISC potwierdzają, że tak jest.

#2 Zarządzanie stylami sprzedaży DISC

Motywowanie działu sprzedaży jest jedną z trudniejszych rzeczy, z jaką menadżer ma do czynienia. Dla wielu jest to zadanie najtrudniejsze. Wykorzystując kwestionariusz DISC w badaniu zespołu sprzedaży możesz stworzyć „team” zmotywowany i odnoszący sukcesy;

  1. Stwórz profil wszystkich pracowników działu sprzedaży, aby poznać ich styl DISC
  2. Użyj modelu DISC, aby odkryć, co motywuje każdego ze sprzedawców
  3. Wykorzystaj wiedzę o stylach w Twoim zespole, aby dopełniały się wypełniając najważniejsze zadania, przed którymi stoisz

#3 Podnieś efektywność sprzedaży

Wykorzystując wyniki badanie kwestionariuszem możesz zadbać o to, aby stworzyć „otoczenie” sprzyjające określonemu stylowi klienta;

  1. Rozpoznaj styl Twojego klienta. Czy jest D, I, S czy może C?
  2. Pracuj nad zaufaniem, prowadząc rozmowę, tak jak chciałby żeby z nim rozmawiać każdy klient
  3. Wykorzystaj to, co każdy styl DISC motywuje do kupowania
  4. Zadbaj o follow – up odpowiedni do stylu Twojego klienta

Sprawdź jak działa DISC – odbierz u mnie darmowe badanie o wartości 550 zł! 

I teraz uwaga!

Mam do rozdania 3 badania kwestionariuszem DISC dla 3 osób – każde o wartości 550 złotych. Aby mieć okazję poznać, jakie możliwości niesie wiedza z kwestionariusza musisz;

[icon icon=”next”]Być menadżerem (bezpośrednim przełożonym) zespołu sprzedaży liczącego nie mniej niż 5 osób, lub być właścicielem firmy, która taki zespół sprzedaży posiada

[icon icon=”next”]Napisać do mnie e-mail i podać jeden dobry powód, dlaczego badanie powinno przypaść w udziale właśnie Tobie

[icon icon=”next”]Jedno badanie jest przeznaczone dla jednego menadżera!

[icon icon=”next”]Podać imię i nazwisko, numer telefonu do siebie oraz nazwę firmy, w jakiej pracujesz

[icon icon=”next”]Czekać na mój kontakt

Powodzenia!

 

Zostaw komentarz

Top